loading...
نهالستان دکتر قاسمی
sajad بازدید : 81 پنجشنبه 09 مرداد 1399 نظرات (0)

مدل : رقم خوشه ای

کشور سازنده: ایران
عمر اقتصادی: بالای 100 سال
تحمل خشکی: تحمل خشکی بالا

وزن میوه: متوسط وزن میوه 11 گرم و متوسط وزن مغز 5.4 گرم

درصد چربی: بالا

ارتفاع از سطح دریا: 1200 متر

نیاز سرمایی: میزان حساسیت به سرما بالا می باشد.

فاصله کاشت: 7*7 و 7*6 متغیر است.

مدت آبیاری: 7000-1000 متر مکعب در هکتار – هر 7-10 روز یک بار در سایه انداز

قدرت رشد درخت: متوسط

حداکثر عملکرد میوه در هکتار: متوسط عملکرد در هر هکتار 6200 کیلو گرم

شکل میوه: کشیده و تخم مرغی

ضخامت پوست چوبی: دارای پوست نازک

سهولت جدا شدن مغز از پوست چوبی: به راحتی جدا می شود.

رقم گرده افشان: این گونه برای گرده افشان احتیاجی ندارد

رنگ مغز میوه: قهوه ای روشن

شروع به محصول دهی: از سال اول

مقاومت در برابر آفت: بالا

نهال گردو خوشه ای تخم مرغی یکی از بهترین و زود بازده ترین ارقام تجاری گردو در ایران

عملکرد گردو

نهال گردو خوشه ای تخم مرغی از جمله اقلام بسیار پر بازده است که در حدود 40 سال قبل، از کشور اسرائیل ، به ایران و مرکز نهال داری کرج ، وارد گردید و از آن موقع به علت همخوانی با نوع اقلیم و آب و هوای ایران ، به یکی از اقلام بسیار پر طرفدار و بسیار زود بازده مبدل گردید.

 

گردو خوشه ای

این نوع نهال که به گردو خوشه ای تخم مرغی شهرت دارد؛ محصولی شبه بیضی به بار می دهد و بسیار زود بازده است

 

خصوصیات نهال گردو خوشه ای تخم مرغی

این نوع نهال که به گردو خوشه ای شهرت دارد؛ محصولی شبه بیضی به بار می دهد و بسیار زود بازده است.

مشخصات گردو

دو خصوصیت بسیار ارزشمند دیر ثمر دادن در مناطق سردسیر ( که در غالب موارد سبب سوم یا سرمازدگی نهال یا درخت می شود ) ، و دارا بودن حدود تقریبی 5 تا 30  عدد گردو، که مانند خوشه های انگور از ساقه آویزان می شوند، از خصوصیات ماهوی گردو خوشه ای است. همچنین این نوع گردو دارای پوستی بسیار نازک و بدون پوکی، و همچنین دارای چربی بسیار بالا و مناسب است.

ارتفاع نهال گردو

ارتفاع این نهال بسته به الزاماتی چون نگهداری بسیار بهینه و پرورش علمی آن است. اما در غالب موارد ارتفاع نهال گردو خوشه ای ، در حدود 1 تا 2 متر است.

میزان باردهی گردو

همانگونه که عنوان گردید، نهال گردو خوشه ای بسیار زود بازده است و حتی در مواردی فواصل این باردهی، میان 140 تا 170 روز نیز می رسد. مقدار گردوی حاصل از این نوع نهال گردو میان، 5 تا 25 کیلو گرم است .

 نحوه کاشت ،داشت، نهال گردو

بهترین خاک برای کاشت نهال گردو خوشه ای ، لومی یا لومین رسی است و بهترین دمای داشت و نگهداری این نوع گردو ، در حالی است که دمای زمین و خاک از 10 درجه سانتیگراد کمتر نباشد. اما به طور کلی، هیچ توصیه ی بسیار خاصی برای کاشت و ارتفاع این نوع نهال وجود ندارد، اما بهتر است عمق کاشت نهال گردو خوشه ای ، از نیم متر کمتر نباشد. البته به این میزان باید ارتفاع ریشه ی نهال را نیز اضافه نمود و به همین دلیل است که این نوع نهال از برترین اقلام گردو به حساب می آید.

خصوصیات درخت گردو

گردو خوشه ای ، از بهترین نوع تنه و ساقه برخوردار است و چوب فوق العاده جاندار و محکم و بسیار مقاوم خصوصا، در برابر سرما دارد. باید به یاد داشته باشید که در فاصله ی هر 7 الی 8 درخت و گردو خوشه ای ، باید یک گرده افشان، بکارید که می تواند از هر نوع قلم گردوئی برای این، کار استفاده کرد. این موارد نیز از محاسن بسیار بالای این قلم گدو است.

 ارتفاع درخت گردو

گردو خوشه ای ، می تواند حتی به ارتفاعی میان 10 تا 14 متر نیز دست یابد.

میزان باردهی درخت گردو

بسته به نوع خاک نهال گردو خوشه ای ، می تواند حتی در سال میان دو تا 3 بار نیز ثمر دهد. در اغلب نقاط این میزان به یک یا دو بار ، در کشور ما محدود می شود و در هر بار ثمر دهی بسته به سن درخت میزان ثمردهی متفاوت است.

این نهال از سن 1 تا 3 سالگی به بلوغ می رسد و اوج قدرت خود را در سنین 6 تا 8 سالگی به دست می آورد. در سنین اولیه، این قلم می تواند حدود 50 تا 60 گردو ، بار دهد اما از حدود دو سالگی به بعد ، که تقریبا به عمر تجاری خود می رسد، به راحتی بین ما بین 100 تا 350 کیلوگرم باردهی داشته باشد.

 عملکرد درخت گردو

شاید به جرات بتوان گفت، عملکرد نهال گردو خوشه ای ، یکی از بهترین عملکردها را میان انواع اقلام متنوع گردو داراست . این قلم  اگر در شرایطی نگهداری گردد، که دمای آن بین 10 تا 12 درجه سلسیوس حفظ شود، شما را به حیرت وا دارد.

 مشخصات درخت گردو

به علت تناور بودن جثه و ارتفاع و رشد فوق العاده و گردو های بسیار با کیفیت پوست کاغذی بسیار با طراوت، نهال گردو خوشه ای را به راحتی می توان از دیگر گونه های گردو شناخت.

عملکرد نهال گردو

نهال گردو خوشه ای ، در صورت آبیاری مناسب از انواعی از گردو است ، که رشدی حیرت آور دارد و به علت کیفیت بسیار بالای این نهال است که قیمت آن کمی از برخی گونه های دیگر بیشتر است.

فاصله نهال گردو خوشه ای :

حداقل فاصله نهال ها از یکدیگر، در نوع گرد خوشه ای باید حداقل 6 و حداکثر 8 متر باشد . این میزان فاصله چه به صورت افقی و چه به صورت عمودی بر روی زمین می بایست یکسان باشد.

قیمت نهال گردو

به طور معمول این نوع نهال حدود 10 تا 20 درصد گران قیمت تر از برخی اقلام دیگر گردو است. برای اطلاع از به روز ترین قیمت نهال گردو خوشه ای ، می توانید به وب سایت مراجعه فرمایید یا با روابط عمومی شرکت معتبر بزرگ و بسیار مشهور نهالستان مهندس سعید قاسمی؛ ارتباط برقرار کنید و علاوه بر آگاهی از، آخرین قیمت این نهال از مشاوره ی کارشناسان زبده ی ما نیز بهره مند شوید.

sajad بازدید : 66 جمعه 03 مرداد 1399 نظرات (0)

مدل : رقم خوشه ای

کشور سازنده: فرانسه

 فاصله کاشت: 6*7

عمر اقتصاد: یک بیش از ۱۰۰ سال

تحمل خشکی: متحمل

وزن میوه: وزن میوه ۱۱.۵ گرم،

درصد چربی: بالا

ارتفاع از سطح دریا: ۱۴۰۰ ای ۱۲۰۰ متر از سطح دریا

نیاز سرماییک جوانه های گردو به: ۷۰۰-۱۵۰۰ ساعت سرمای زیر ۷ درجه نیاز دارد،دمای تا ۱۱- درجه را تحمل می کند.

مدت آبیاریک: ۲۰ لیتر در ۲۰ روز

قدرت رشد درخت: بسیار بالا

حداکثر عملکرد میوه در هکتار:

شکل میوه: تخم مرغی بزرگ

ضخامت پوست چوبی: دارای پوست نازک

سهولت جدا شدن : مغز از پوست چوبی

رقم گرده افشان:

رنگ مغز میوه: رنگ مغز سفید

شروع به محصول دهی: سال 12 ام

مقاومت در برابر آفت: این رقم حساسیت بالایی به بیماری بلایت دارد.

نهال گردو خوشه ای پاکوتاه:

نهال گردو خوشه ای پاکوتاه و خصوصیات آن ما در این مطلب می خواهیم خصوصیات گردو در نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه را مورد بررسی قرار دهیم. پس ما را تا پایان مطلب همراهی کنید. اکثر میوه های این نهال مغز پر و سالم هستند. مشخصات گردو نهال خوشه ای پایه کوتاه از گردو های دیگر به راحتی قابل تمایز است، چون این گردوها ظاهر متفاوتی نسبت به سایر گردوها دارند. این گردوها از لحاظ اندازه متوسط بوده و شکل آنها گردی متمایل به بیضی می باشد. و رنگ مغز آنها قهوه ایی روشن است. ارتفاع نهال گردو در رقم نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه چیزی حدود هشتاد سانتیمتر تا یک متر می باشد. میزان باردهی گردو در نهال گردو خوشه ای زیاد است. و جزو گونه های پربازده محسوب می شود. به عنوان نمونه؛ در یک هکتار باغ گردو خوشه ای تقریبا میتوان پنج تن محصول برداشت کرد. متوسط وزن گردو در نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه ده گرم می باشد. از ویژگی های  نحوه ی کاشت و داشت نهال گردو در این رقم می توان به این موضوع اشاره کرد که، با بیشتر شرایط آب و هوایی سازگار بوده و در اکثر نقاط کشور آن را کشت می کنند. اما عملکرد نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه در مناطق معتدل و نیمه سردسیر بهتر خواهد بود.

نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه

نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه پر بازده می باشد

نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه و فواصل کاشت آن

فواصل کاشت نهال گردو در زمین های مسطح هفت در هفت متر  و در زمین های شیب دار پنج در پنج متر می باشد. از جمله خصوصیات درخت گردو خوشه ای حساسیت ثمر این درخت به سرما و گرما می باشد. به این معنی که گردوهای آن در طول زمستان و تابستان نسبت به سرما و گرمای شدید حساس بوده و ممکن است سیاه یا پوچ شود. اما در شرایط مساعد جوی محصول نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه نه تنها بسیار خوش طعم و رنگ می باشد، بلکه پوست آن به راحتی از مغز جدا می شود. میزان باردهی درخت گردو در نوع خوشه ای پایه کوتاه نسبتا مناسب می باشد. و در هر خوشه ای پنج الی بیست و پنج عدد گردو قابل برداشت است. جالب است بدانید، عملکرد درخت گردو به نحوه ی پرورش و مراقبت از آن بستگی دارد. هرچه میزان مراقبت بالا و شرایط جوی مناسب باشد. عملکرد درخت گردوی خوشه ای پایه کوتاه بهتر خواهد بود. مشخصات درخت گردو در رقم های مختلف با یکدیگر متفاوتند. درخت گردو جزو دسته ی پهن برگان می باشد، که ارتفاع آن در بعضی مواقع تا ده متر نیز می رسد، اما ارتفاع درخت گردو در نوع خوشه ای پایه کوتاه تنها به دو تا سه متر می رسد.

نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه

نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه در مقابل سرما مقاوم می باشد

 نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه و مشخصات آن

از بارزترین مشخصات نهال گردو زمان گل دادن آنها می باشد. نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه در اواسط اسفند گل می دهد. همچنین نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه نسبت به رقم های مشابه در مقابل سرما مقاوم بوده و از بین نمی رود. میزان باردهی نهال گردو در نوع خوشه ای مناسب است. زیرا پس از یکسال کاشت، میوه ی آن قابل برداشت است. عملکرد نهال گردو در این رقم در مقابل آفت ها بهتر بوده و نسبت به نهال های دیگر مقاوم تر می باشد. یکی از مهمترین خصوصیات نهال گردو خوشه ای مرغوبیت محصول آن است، زیرا گردوهای نهال ها نه تنها روغن فراوان دارد، بلکه بسیار خوش طعم است.

نهال گردو خوشه ای پاکوتاه و نحوه ی کاشت و داشت آن

نحوه ی کاشت ،داشت گردو بسته به رقم گردو از لحاظ سم پاشی، کود دهی و آبیاری با یکدیگر متفاوتند. اما نحوه ی کاشت و داشت درخت گردو در نوع نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه با رعایت فاصله ی استاندارد تعیین شده انجام می گیرد. آبیاری این درخت ها در فصل بهار ده یا پانزده روز یکبار می باشد. و در فصل تابستان بهتر است مقدار آبیاری افزایش پیدا کند. و به هفته ای یکبار برسد. همچنین زمان مناسب کود دهی نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه در آخر پاییز و یا  اول زمستان می باشد. نحوه ی میزان باردهی نهال گردو در رقم های مختلف متفاوت است، اما میزان باردهی نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه نسبت به رقم های دیگر سریعتر است. به گونه ای که در سال اول و دوم ثمر می دهد. همچنین نحوه ی میزان باردهی درخت گردو در این نوع بسیار زیاد می باشد. به طوری که در 5 هکتار اراضی باغات 25 تن گردو قابل برداشت است. و گردوها در اوایل فصل شهریور آماده ی برداشت هستند.

نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه

نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه یک سال پس از کاشت ثمر می دهد

نهال گردو خوشه ای پاکوتاه و خرید آن

خرید نهال گردو می تواند، برای باغداران امری سود آور باشد. زیرا این نهال ها از مقاومت مناسب در مقابل سرما برخوردارند. و به راحتی از بین نمی روند. همین امر موجب می شود، که باغداران از خرید و کاشت نهال متضرر نشوند. شاید این امر یکی از دلایلی باشد، که فروش نهال گردو را در میان باغداران رونق بخشیده است. و باغداران از خرید و کاشت این نهال ها به ویژه نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه استقبال می کنند. البته قیمت نهال گردو متفاوت بوده و به نوع  نهال بستگی دارد. همچنین خرید درخت گردو میتواند، نوعی سرمایه گذاری باشد. زیرا در طول زمان کمی به بار نشسته و شروع به سوددهی می کند. شاید همین امر موجب شده است، که  فروش درخت گردو به صورت مداوم انجام گرفته و همیشه خریداران خاص خود را داشته باشد. اما این نکته را نباید از نظر دور داشت، که قیمت درخت گردو به نوع، جنس و میزان باردهی آن بستگی دارد.

نهال گردو خوشه ای پاکوتاه و محصول آن

خرید گردو به عنوان میوه و یا یک نوع خشکبار در میان اکثر مردم رواج دارد. و همین امر موجب شده که افراد زیادی اقدام به فروش گردو کرده و از این طریق کسب درآمد کنند. هرچه کیفیت گردو بهتر باشد،  قیمت گردو نیز افزایش پیدا می کند. عملکرد گردو در سلامتی افراد بسیار موثر است. به ویژه اگر از مرغوبیت کافی برخوردار باشد. پس لازم است بدانید، که محصول نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه فوق العاده و بی نظیر است.

نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه

نهال گردو خوشه ای پایه کوتاه در اکثر مناطق کشور قابل کشت می باشد.

sajad بازدید : 50 سه شنبه 31 تیر 1399 نظرات (0)

نهال گردو پدرو :

نهال گردو پدرو همانند مابقی نهال ها از ویژگی ها و خصوصیات مشخصی برخوردار می باشد که سبب متمایز نمودن این نهال ها با دیگر نهال ها خواهد شد. به دلیل خصوصیات قابل تامل این نهال گردو پدرو بسیاری از باغداران استفاده از این نوع نهال را در اولویت قرار خواهند داد. استفاده از گردوهای بسیار مرغوب که حاصل این درخت گردو می باشد ،برای افراد بسیار مناسب و خاص خواهد بود. عملکرد درخت گردو در نهال گردو پدرو بسیار ویژه خواهد بود. این نوع نهال در شرایط بسیار خاصی شروع به رشد و نمو خواهد نمود. عملکرد نهال گردو پدرو سبب می گردد که استفاده از آن در بسیاری از مناطق کشورمان به سهولت انجام پذیرد . همانطور که گفته شد این نهال از خصوصیات درخت گردوی ویژه ای برخوردار می باشد که در اینجا به بررسی برخی از آنها خواهیم پرداخت :

گردوی پدرو

نهال گردو پدرو

خصوصیات نهال گردو :

این نهال دیر بارده می باشد. از این رو می توان از نهال گردو پدرو در مناطقی با آب و هوای سرد بهره برداری نمود. آب و هوای سرد نمی تواند بر عملکرد گردو در این نهال اثر گذار باشد و همواره این نهال از محصولات مرغوبی برخوردار خواهد بود. خصوصیات گردو شامل وزن متناسب ( اغلب 12 گرم ) اندازه ی متوسط رو به درشت خواهد بود. افراد می توانند با استفاده از این محصول از ماده ی غذایی لذیذی برخوردار شوند. این نهال ها نسبت به گرما حساسیت قابل توجهی دارند . زمانی که هوا به ندرت گرم می شود، میزان باردهی نهال گردو نیز با چالش مواجه خواهد شد. استفاده از این ارقام در شرایط آب و هوایی مدیترانه ای بسیار مناسب خواهد بود. در این آب و هوا نهال شما با شرایط بسیار مساعدی رشد خواهد نمود. از این جهت می توان از محصولات ایده آل و منحصر به فرد آن لذت برد. به دلیل مشخصات نهال گردو پدرو بسیاری از باغداران در سراسر کشور از این نهال استقبال بسیار ویژه ای داشته اند. یکی دیگر از مشخصات درخت گردو عمر اقتصادی بسیار بالای این محصول خواهد بود. از این محصول به عنوان کالای تجاری نیز بهره مند می شوند. مشخصات گردو در این نهال ها، گرد بودن محصول و همچنین با کیفیت بودن مغز محصول خواهد بود. این نوع نهال ها پیوندی می باشند. از این رو استفاده ی مناسب از آنها در کاشت محصول بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

نحوه ی میزان باردهی نهال گردو :

یکی از مواردی که برای انتخاب این نوع از نهال گردو پدرو مورد توجه باغبانان قرار خواهد گرفت، نحوه ای میزان باردهی درخت گردو خواهد بود. میزان باردهی درخت گردو به عوامل بسیار زیادی بستگی خواهد داشت. اگر شما به دنبال برخورداری از محصولی مناسب و ایده آل هستید بهتر است بررسی های مناسبی در زمینه ی: نحوه کاشت، داشت نهال گردو پدرو، ارتفاع نهال گردو، فواصل کاشت نهال گردو ، آبیاری و همچنین کوددهی مناسب برای این محصول و همچنین دقت به بازار خرید و فروش گردو خواهد بود. یکی دیگر از المان های مورد توجه در خرید درخت گردو، قیمت نهال گردو خواهد بود. با توجه به مزایای فوق العاده در این نهال ها می توان از این نهال به عنوان محصولی پر فروش نام برد. همچنین استفاده از آبیاری مناسب در این نهال یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد در آن قلمداد خواهد شد. یکی دیگر از خصوصیات این محصول پاکوتاه بودن آن خواهد بود. کوتاهی این نوع از نهال ها سبب باردهی بیشتر آنها خواهد شد. همچنین افراد به راحتی می‌توانند برای برداشت محصول اقدام نمایند. نحوه ای کاشت، داشت درخت گردو در این نوع از نهال ها در میزان باردهی آنها بسیار موثر خواهد بود. استفاده از این نهال گردو پدرو در آب و هوای مناطق گرمسیر، اصلا توصیه نمی شود. این نهال در آب و هوای گرم، محصول مناسبی را به بار نخواهد آورد. اغلب نهال ها در دوره ی خاصی به گلدهی مشغول می شوند. این نهال همواره دیرتر از مابقی نهال ها به برگ دهی و گلدهی خواهد پرداخت. فروش نهال گردو در بسیاری از گلخانه ها به سهولت امکان پذیر می باشد. شما با توجه به شناسنامه دار بودن محصول و همچنین برخورداری از ایده آل ها در نهال، می‌توانید اقدام به خرید هوشمندانه نمایید.

sajad بازدید : 74 دوشنبه 30 تیر 1399 نظرات (0)

نهال گردو زود بازده

نهال گردو خوشه ای انگور زود بارده از نهالهای پرفروشی در بازار می باشد. بسیاری از باغبانان همواره به دنبال محصولی با کیفیت مناسب و همچنین زود بارده هستند. با در نظر گرفتن عملکرد گردو در این نهال گردو خوشه ای انگور زود بارده بسیار مورد توجه خواهد بود. این نهال از جمله نهال هایی می باشد که اغلب باغها از آن استفاده خواهند نمود. به نوعی می توان گفت که غریب به 70 درصد از عموم باغداران تمایل به استفاده از این نهال با توجه به خصوصیات گردو در آن خواهند داشت. به دلیل برخورداری این نهال گردو از طعم بسیار مناسب و مغزی و همچنین رنگ روشن از ارقام بسیار زیادی در باغ ها برخوردار خواهند بود. مشخصات گردو در این نهال ها نشانگر رشد مطلوب و مناسب آنها خواهد بود. زود بارده بودن این محصول همیشه سبب مورد توجه قرار گرفتن آن بوده است. به دلیل اینکه در کشور ما از آب و هوای بسیار گوناگونی برخوردار هستیم ، می توانیم از انواع این نهال ها با توجه به رشد مطلوب آنها و همچنین نحوه ای کاشت ، داشت ، گردو بهره مند شویم . اما در این راستا باید اطلاعات کاملی را نسبت به نهال گردو کسب نماییم.

خصوصیات برتر نهال گردو خوشه ای انگور زود بارده :

همانطور که از نام این نهال مشخص می باشد ، به دلیل برخورداری از تعداد بسیار زیاد میوه بر روی یک خوشه ، آن را به مانند خوشه ی انگور تعبیر نموده اند. این نوع از نهال ها دارای خصوصیاتی مانند زود بارده بودن هستند. به این منظور که در برخی از مواقع در گلدانها نیز ممکن است این نهالها به بار بنشینند. اگر این نهال در مکان مناسبی از نظر آب و هوایی قرار نگیرد حتما به رشد مطلوبی نخواهد رسید. ارتفاع نهال گردو در میزان باردهی گردو همیشه بسیار تاثیرگذار بوده است. از دیگر خصوصیات درخت گردو خوشه ای انگور زود بارده ، میزان آبدهی و همچنین کود دهی مناسب آنها خواهد بود. غرقابی نمودن ریشه ی این نهال ها موجب فلج شدن ریشه می گردد . این موضوع سبب می شود که نهال شما رشد مطلوب و همچنین بار مناسبی را در پی نداشته باشد. استفاده از فاصله ی مناسب در نحوه کاشت ،داشت ، نهال گردو سبب می گردد که نهال شما از مکان بسیار مناسبی برای رشد برخوردار گردد. رشد ریشه می تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر روی محصول ارائه شده داشته باشد. ارتفاع درخت گردو در این نهال ها اغلب یک متر خواهد بود. این خصوصیات درخت گردو خوشه ای سبب می شود که افراد به راحتی برای چیدن این محصول اقدام نمایند. میزان باردهی درخت گردو در این نمونه از نهالها بسیار پربار خواهد بود. گردوهایی با شکل بیضی و مغزهایی پر و خوشمزه بازار فروش گردو را در این محصول بسیار گرم نموده اند.

عملکرد درخت گردو خوشه ای انگور زود بارده :

همانطور که ذکر شد این درخت گردو دارای عملکرد زود بارده ای می باشد. به دلیل برخورداری این محصول از مقاومت بالا در برابر سرما می تواند در نواحی سردسیر و مرطوب به راحتی به رشد و عملکرد مطلوب خود ادامه دهد. شما می توانید در هر خوشه ی جانبی این نهال گردو شاهد 5 الی 25 عدد گردوی بسیار خوشمزه و مقوی باشید. عملکرد این درخت گردو در گلدهی طولانی تر از برخی نمونه های نهال گردو خواهد بود . این محصول دارای پوست کاغذی می باشد. همین موضوع بر کیفیت محصول خواهد افزود. قیمت درخت گردو یکی از فاکتورهای بسیار مهم در خرید درخت گردو خواهد بود. شما با مراجعه به سایت معتبر ما می توانید شاهد شگفت انگیزترین قیمت نهال گردو باشید. با در نظر گرفتن المان های بسیار خاصی در انتخاب نهال گردو مانند :خصوصیات درخت گردو ، ارتفاع درخت گردو ، مشخصات نهال گردو ، نحوه ای میزان باردهی نهال گردو ، قیمت نهال گردو ، فواصل کاشت نهال گردو و بسیاری از موارد دیگر ، می توانید بهترین محصول را خریداری نمایید. امروزه با ورود بسیاری از نهال ها به بازار خرید و فروش نهال ها ، شما می توانید در کمترین زمان از محصول خود بهره مند شوید. برخی از این نهال ها تحمل دمای متفاوتی را در بر دارند که با توجه به آب و هوای هر منطقه می توان نهال مناسب را انتخاب و مورد استفاده قرار داد.

sajad بازدید : 59 جمعه 27 تیر 1399 نظرات (0)

نهال گردو دیرگل ده

نهال گردو دیرگل ده پایدار در مقابل سرما زدگی

شرایط آب و هوایی سرد همیشه یکی از مشکلات باغبانی در راه پرورش نهال ها به ویژه ارقام مختلف نهال گردو می باشد. زیرا سرمای شدید در ابتدای فصل بهار همیشه خسارات جبران ناپذیری را برای باغداران به همراه داشته است. اما در سالهای اخیر با تولید انواع نهال گردو دیرگل ده این مشکل مرتفع شده است. به گونه ای که نهال گردو دیرگل ده پس از سپری شدن سرمای اول بهار یعنی در اواخر فروردین و یا اوایل اردیبهشت شروع به گلدهی می کند. بنابراین گل ها که بعدها تبدیل به ثمر می شوند. از سرمازدگی اول بهار در امان هستند. نهال گردو دیرگل ده دارای ارقام متفاوتی همچون: پا کوتاه، چندلر، فرنور و… می باشد. از جمله مشخصات نهال گردو در این ارقام علاوه بر دیرگل بودن مقاومت در مقابل سرما می باشد. همچنین میزان باردهی گردو در این ارقام مناسب است و به سه یا چهار گردوی با کیفیت در هر بند می رسد. جالب است بدانید، که طعم خوب و اندازه بازار پسند گردوها جزو اصلی ترین مشخصات گردو در این ارقام محسوب می شود. ارتفاع نهال گردو در این ارقام شصت الی صد و بیست سانتیمتر می باشد. ولی پس از رشد و بالغ شدن نهال ارتفاع درخت گردو به حدود سه الی چهار متر خواهد رسید.

نهال گردو دیرگل ده نحوه ی کاشت و داشت آن

نحوه ی کاشت و داشت نهال گردو بر اساس آب و هوای منطقه، جنس خاک و میزان حاصلخیزی خاک، نوع نهال و… انجام می گیرد. اما آنچه که در نحوه ی کاشت و داشت درخت گردو بیش از هرچیز دیگر باید مورد توجه قرار گیرد. رعایت فواصل مناسب بین نهال ها می باشد. به عنوان نمونه؛ فواصل کاشت نهال گردو در ارقام دیرگل معمولا از شش در شش تا شش در ده متر متغیر است. میزان باردهی نهال گردو در همان سال اول کشت ده تا سی عدد گردو می باشد. همچنین میزان باردهی درخت گردو در ارقام دیرگل چیزی حدود نهصد کیلو گرم برای یک هکتار اراضی برآورد شده است. در ارقام نهال گردو دیرگل ده محصولات در نیمه ی دوم مهر ماه برداشت می شوند. و این امر می تواند، یکی از خصوصیات درخت گردو در این ارقام محسوب می شود. البته این امکان وجود دارد که عمل برداشت محصول ده روز زودتر و یا دیرتر از قرار معلوم اتفاق بیفتد. به عملکرد گردو یعنی زودرس یا نارس بودن آنها بستگی دارد.

خرید نهال گردو دیرگل ده و مشخصات آن

از جمله مشخصات درخت گردو به ویژه در ارقام نهال گردو دیرگل ده ریشه ی قوی آنها است، که تا عمق سه متر در زمین پیش می رود. به خاطر همین موضوع از این درخت ها برای جلوگیری از فرسایش خاک در باغ ها استفاده می شود. همچنین وجود تاج بزرگ و برگ های پهن درخت گردو موجب شده است، که در زیر این درخت سایه مناسب و گسترده ایجاد شود. به خاطر همین امر گاه کشاورزان با کاشت تک درخت گردو در گوشه ای از مزرعه ی خود سایه مناسب را جهت بهره بردن در فصل گرما و زمان برداشت محصول فراهم می کنند. اما منطقه مناسب برای کاشت نهال گردو دیرگل ده در ارقام مختلف بیشتر مناطق سردسیر، نیمه معتدل، معتدل و نیمه سردسیر می باشد. زیرا عملکرد درخت گردو در این مناطق افزایش می یابد. و درخت ها باردهی فراوان خواهند داشت. از خصوصیات گردو در ارقام نهال گردو دیرگل ده سالم بودن گردو ها و خوش رنگی آنهاست. به طور قطع میتوان گفت: با رسیدگی مناسب از این نهال ها هیچ کدام از محصولات آن سیاه، پوچ و یا بی کیفیت نخواهند شد.

نهال گردو دیرگل ده و خصوصیات آن

در نحوه ی کاشت و داشت گردو در نوع نهال گردو دیرگل ده بسیاری از عوامل همچون آبیاری، کوددهی، هرس کردن و.. باید رعایت گردد. هرس کردن درخت گردو در دو مرحله انجام می شود. یکی هرس فرم دهی و دیگری هرس باردهی می باشد، که هر کدام به ترتیب در اواخر تابستان و اواخر زمستان انجام می گیرد. یکی از مهمترین خصوصیات گردو در رقم نهال گردو دیرگل ده پایداری آنها در مقابل انواع آفت و بیماری می باشد. چنانچه کوددهی مناسب در فصل تابستان صورت گیرد. و از انواع کود مرغوب پوسیده ی دامی گاوی استفاده شود. عملکرد نهال گردو افزایش یافته و در نحوه ی میزان باردهی نهال گردو تاثیر مستقیم دارد. به عبارتی نحوه ی میزان باردهی درخت گردو علاوه بر کاشت صحیح، کوددهی، هرس،  پرورش و مراقبت صحیح از آن به جنس و نوع نهال بستگی دارد. که خوشبختانه نهال گردو دیرگل ده  تمام خصوصیات یک نهال با کیفیت را دارد. به عنوان نمونه چند تا از خصوصیات نهال گردو در ارقام نهال گردو دیرگل ده را که موجب با کیفیت بودن و برجستگی آن شده است، را ذکر می کنیم.

نهال گردو دیرگل ده و فروش محصول آن

در میان بیشتر مردم دنیا خرید گردو به خاطر خواص درمانی و خوراکی آن سالهای متمادی است که صورت گرفته و می گیرد. همچنین گردو همیشه جزو برنامه غذایی بسیاری از مردم دنیا بوده است. به دلیل بازار خوبی که این محصول دارد. افراد زیادی از راه خرید و فروش آن درآمد کسب می کنند. بنابراین صاحبان اراضی با خرید نهال گردو، کاشت و فروش محصول به عمل آمده از آنها در طی همان سال اول نه تنها چندین برابر هزینه ی اولیه ی خود را بر می گردانند. بلکه، بعدها با افزایش محصول و فروش گردو به صورت عمده سود های کلانی را بدست خواهند آورد. هرچند قیمت گردو با توجه به کیفیت آن بسیار متغیر می باشد، ولی باز هم خرید درخت گردو و رسیدگی به آن امری بسیار سودآور محسوب می شود. به خصوص اگر از ارقام با کیفیت و پایدار در مقابل سرمازدگی و آفت همچون: ارقام نهال گردو دیرگل ده، نهال گردو سردسیری، نهال گردو خوشه ای و… استفاده شود. چون باغداران با استفاده از این نهالها هرگز متضرر نخواهند شد. به خاطر همین امر معمولا میزان فروش درخت گردو و فروش نهال گردو در ارقام پایدار و با کیفیت بسیار زیاد بوده و به صورت حداکثر می باشد. البته قیمت نهال گردو در ارقام مختلف متفاوت است و به طور معمول قیمت درخت گردو از نهال بیشتر می باشد.

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 83
  • بازدید ماه : 213
  • بازدید سال : 1,841
  • بازدید کلی : 4,848